tisdag 18 juni 2013

Sponsrad video - Upplev Nord-Norges alla attraktioner


Med en liten bebis hemma är det svårt med långa resor någonstans. Vi har tidigare tillbringat mycket tid i Danmark men Norge har vi inte besökt, annat än några korta dagstripper till Röros då vi varit på skidsemester. Jag har också varit i Halden när vi semestrat i Strömstad. Men ända sedan jag läste Bamseserien när Brummelisa friade till Bamse på en kryssning till Nordkap har jag varit lite sugen på att resa till Norge. Jag skulle gärna resa med Hurtigruten och se midnattssolen och det fantastiska fjordlandskapet. Norrsken vill jag gärna se och prova på fiske i extremt klara vatten. Vi har tittat mycket på fiskebåten "Elias" här hemma så jag tror att barnen skulle känna igen sig i de små idylliska fiskesamhällena med pittoreska små fyrar.

Videon visar Nord-Norge där det finns gott om äventyr att uppleva, inom korta avstånd från varandra.

Hela Norge andas friluftsliv och ”gå på tur”. En aktiv semester skulle passa vår familj. Om något år när bebisen är större åker jag gärna och utforskar vårt fina grannland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar